Hoe kunnen we u helpen?
Ons nieuws
Veel van onze klanten nemen contact met ons op, waardoor we op bepaalde momenten van de dag moeilijk bereikbaar zijn Maar wees gerust: onze teams staan klaar om u zo snel mogelijk van dienst te zijn.
Actuele vragen
Hoe kan ik een artikel personaliseren?
Informatie over de personalisatieservice:
Bepaalde artikelen kunnen worden gepersonaliseerd voor een vast bedrag van âŹ5,99 voor kleine artikelen en âŹ7,99 voor grote of zeer grote artikelen. Deze kosten worden bij de prijs van het product opgeteld. De voornaam die of het bericht dat u wilt laten borduren dient niet meer dan 15 tekens inclusief spaties te bevatten. Het borduurwerk is gebaseerd op de door u verstrekte informatie, dus vermeld zo nodig accenten.
De kleur van het borduurwerk past altijd bij de ondergrond, de klant kan niet zelf de kleur van het gebruikte garen kiezen.
Het lettertype kan per productcategorie verschillen. Ook hier kan de klant niet zelf het gewenste lettertype kiezen; het is afhankelijk van het artikel en de ondergrond waarop het borduurwerk wordt aangebracht.
Als u een artikel wilt laten voorzien van borduurwerk, wordt het gemiddeld 5 dagen later geleverd dan de gebruikelijke levertermijn. Bij het vermelden van de levertermijn in de winkelmand van de klant wordt rekening gehouden met deze extra dagen.
Bestelde artikelen met gepersonaliseerd borduurwerk kunnen niet worden geretourneerd of terugbetaald.
Vertbaudet behoudt zich het recht voor om deze service in bepaalde periodes van het jaar of voor bepaalde productcategorieën op elk moment op te schorten. Producten in de outletwinkel zijn nooit personaliseerbaar. Hetzelfde geldt voor producten in solden.
Als een personaliseerbaar artikel tijdens een actiecampagne tegen een verlaagde prijs wordt aangeboden, kunt u de prijs als volgt berekenen (voorbeeld):
â niet-gepersonaliseerde badjas voor ⏠27,99 â promotieprijs van ⏠19,49
â als personalisatie mogelijk is â promotieprijs van ⏠19,49 + ⏠5,99 voor personalisatie = ⏠25,48
Het lukt mij niet om de borduurservice te kiezen
De borduurservice kan tijdelijk worden gedeactiveerd tijdens drukke periodes. Als dit het geval is, wordt de onderstaande informatie weergegeven.
Hoe plaats ik een bestelling?
Bestellen is mogelijk op vertbaudet.be: vanaf uw computer, smartphone of tablet.
Een bestelling wijzigen/annuleren
- Hebt u zich vergist in de maat en wilt u uw artikel ruilen?
Zodra uw bestelling is bevestigd, kunnen we deze niet meer wijzigen.
We nodigen u uit een nieuwe bestelling te plaatsen voor het artikel in de gewenste maat en het te kleine/te grote artikel te retourneren zodra u uw pakket hebt ontvangen. - Wilt u uw afleveringsadres wijzigen?
Zodra uw bestelling is bevestigd, kunnen we het afleveringsadres niet meer wijzigen.
- Wilt u een artikel aan uw bestelling toevoegen?
Zodra uw bestelling is bevestigd, kunnen we de bestelde hoeveelheden niet meer wijzigen.
Plaats een nieuwe bestelling voor extra artikelen. - Wilt u uw promotiecode wijzigen?
Zodra uw bestelling is bevestigd, kunnen we de promotiecode niet meer wijzigen. De promotiecodes die u worden toegestuurd zijn meerdere dagen geldig, zodat u ze kunt gebruiken voor een volgende bestelling.
Informatie over producten ontvangen
- Ik wil graag informatie over de herkomst van het product en hoe het is gemaakt.
Alle informatie over de herkomst van het product vindt u in de productfiche.
- Ik wil graag weten welke ecologisch verantwoorde materialen zijn gebruikt om de artikelen te maken
De cellulose in de luiers van vertbaudet is TCF-gecertificeerd (Totally Chlorine Free ofwel geheel chloorvrij)
Katoengaas, een natuurlijk materiaal van 100% katoen: ideaal voor zomerkleding voor de allerjongsten
Biologisch katoen, geteeld zonder chemische meststoffen of pesticiden
Linnen, isolerend in de winter en ademend in de zomer
Ramie, een plant waarvan de vezels geschikt zijn om zeer stevige stoffen van te maken
Plantaardig gelooid leer - Ik wil graag informatie over de samenstelling van de verf die op het speelgoed wordt gebruikt
vDe verfstoffen die vertbaudet gebruikt, zijn niet giftig en bevatten geen zware metalen.
Ze zijn getest volgens de Europese speelgoednormen, met name EN71-3, die als doel heeft te controleren of zware metalen niet in het lichaam migreren. Deze norm heeft betrekking op de risico's van langdurig contact met de huid, maar ook op de risico's die ontstaan wanneer het kind op het speelgoed zuigt of het in de mond steekt. - Ik wil de samenstelling van de MDF-meubels weten
De producten van vertbaudet die zijn vervaardigd van MDF ofwel medium-density fibreboard (vezelplaat met gemiddelde dichtheid) zijn gegarandeerd gemaakt van E1- of E0,5-panelen, met een beperkt gehalte en beperkte emissie van formaldehyde.
- Ik wil weten wat de afmetingen van het artikel zijn
We adviseren u de productbeschrijving en montage-instructies te raadplegen
Informatie over de betaling van mijn bestelling ontvangen
- Uitstel van betaling tot 3 maanden wordt niet aangeboden
Alleen onze financiële partner KLARNA is bevoegd om uitstel van betaling aan te bieden of te accepteren. Als deze optie niet wordt aangeboden, kunnen wij niet tussenkomen.
Let op: dit type betaling is niet mogelijk met een maestro-bankkaart en evenmin met prepaidkaarten.
- Ik heb een andere bankrekening of bankkaart gekregen, hoe kan ik mijn volgende bestelling betalen?
Als u uw bankrekening wilt wijzigen of als uw bankkaart is gestolen of u deze bent kwijtgeraakt, kunt u van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 18.00 uur contact met ons opnemen via +32 2 620 01 78 (prijs van een internationaal gesprek + eventuele meerprijs naargelang de telefoonoperator).
Hoe kan ik een cadeau versturen?
Als u uw artikel als cadeau wilt versturen, kunt u tijdens het bestellen de optie 'Geschenkdoos' kiezen en uw boodschap voor de ontvanger invoeren. Kosten van deze service: âŹ2,99.
Aflevering van het cadeau aan huis bij de door u gekozen persoon:
Uw cadeau wordt mooi ingepakt en verstuurd met uw persoonlijke boodschap aan de ontvanger. Het wordt afgeleverd op het adres dat u hebt ingevoerd.
Levering van het cadeau op een AfhaalpuntÂź:
De bestelde artikelen worden verzonden met gevouwen geschenkdoos, een vel zijdepapier en uw persoonlijke boodschap, zodat u uw cadeau zelf kunt inpakken en overhandigen.
De vertbaudet-cadeaubon
- Een cadeaubon schenken
Cadeaubonnen kunnen gekocht worden op vertbaudet.be.
Een cadeaubon koopt u als volgt: door het e-mailadres van de ontvanger in te voeren, krijgt de gelukkige ontvanger een e-mail met het nummer van de cadeaubon en de bijbehorende cadeaubon. De cadeaubon kan worden ingeleverd door het nummer van de bon bij het afrekenen in te voeren. Zo kunnen aankopen op de website volledig of gedeeltelijk met de cadeaubon worden betaald. U kunt een bedrag van ⏠10 tot ⏠150 kiezen. Op cadeaubonnen wordt geen korting verleend. - Een cadeaubon gebruiken
Uw cadeaubon kan vanaf de aankoopdatum gedurende 1 jaar worden gebruikt op vertbaudet.be en door van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur te bellen naar +32 2 620 01 78 (prijs van een internationaal gesprek + eventuele meerprijs naargelang de telefoonoperator).
De cadeaubon kan in één keer of in meerdere keren worden gebruikt, zo nodig aangevuld met een ander betaalmiddel, totdat het saldo is opgebruikt of de geldigheidsduur is verstreken.
Om uw cadeaubon te gebruiken op vertbaudet.be, klikt u bij de stap 'betaling' op 'cadeaubon'. Voer dan simpelweg het 12-cijferige getal (dat onder de streepjescode staat) en de 3-cijferige code in om uw aankoop te betalen.
Lees hier meer over de cadeaubon. - Ik heb mijn digitale cadeaubon niet ontvangen
We adviseren u de volgende controles uit te voeren:
- Controleer of uw mailbox niet vol zit
- Controleer uw spambox, want het gebeurt regelmatig dat e-mails met een digitale cadeaubon daar terechtkomen
- Controleer uw automatische e-mailfilters, die e-mails naar mappen in uw mailbox kunnen verplaatsen
- Zoek naar e-mails met de volgende afzender: [email protected] of met het onderwerp 'verrassing'.
Als u deze controles hebt uitgevoerd en de e-mail met uw cadeaubon nog steeds niet hebt gevonden, nodigen we u uit om van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 18.00 uur contact met ons op te nemen via het telefoonnummer +32 2 620 01 78 (kosten van een internationaal gesprek + mogelijke extra providerafhankelijke kosten)..
Profiteren van aanbiedingen
- Ik heb mijn bestelling bevestigd en wil graag mijn promotiecode wijzigen
Zodra uw bestelling is geregistreerd, is het niet meer mogelijk om uw aanbieding te veranderen.
- Ik ben vergeten de verjaardagscode toe te voegen aan mijn bestelling
Het is niet mogelijk om meerdere aanbiedingen in één bestelling te combineren. Uw verjaardagscode is geldig gedurende 30 dagen vóór de verjaardag en gedurende 2 maanden na de verjaardag. De totale geldigheidsduur is dus 90 dagen. U kunt deze voor uw volgende bestelling gebruiken.
- Waarom krijg ik de melding 'gereserveerde code' bij het bevestigen van mijn winkelmand?
Hier zijn 2 mogelijke verklaringen voor:
U hebt twee accounts bij vertbaudet en de promotieaanbieding is slechts geldig voor een van uw accounts. Tip: controleer welk account in aanmerking komt voor de aanbieding en gebruik in het vervolg slechts één account voor meer gemak.
U hebt de promotiecode op een forum gevonden en deze is u dus niet toegestuurd door vertbaudet. Voordeelcodes van vertbaudet zijn gepersonaliseerd, dus als u niet degene bent voor wie de aanbieding bestemd is, kunt u er niet van profiteren. Tip: controleer de lijst met promotieaanbiedingen in uw klantenaccount.
Waar kan ik promotieaanbiedingen vinden?
Om van uw aanbiedingen te kunnen profiteren, moet u zich aanmelden bij uw klantenaccount.
U vindt alle actuele aanbiedingen dan terug in uw klantenruimte en ook in uw winkelmand.
Aanbiedingen zijn persoonlijk en kunnen niet worden gebruikt door personen voor wie ze niet zijn bestemd.
Welke betalingsmethoden zijn er?
Op vertbaudet.be kunt u uw bestelling betalen:
met een bankkaart
met Bancontact
met een vertbaudet-cadeaubon
met PayPal
met Klarna. Klik hier voor meer informatie: over Klarna.
Is online betalen veilig?
Alle verzonden informatie wordt versleuteld en de vertrouwelijkheid en veiligheid van uw transacties zijn gegarandeerd.
Ik heb geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen
Soms wordt uw orderbevestiging op de dag na aankoop verzonden.
Als u niet binnen 48 uur een bevestiging ontvangt of uw bestelling niet terugvindt in uw klantenaccount, verzoeken we u contact met ons op te nemen.
Ik heb geen e-mailbericht met bevestiging van de ontvangst van mijn bestelling gekregen, is mijn bestelling wel geregistreerd?
Zodra u uw bestelling bevestigt, ontvangt u een bevestigingsmail. Het is mogelijk dat u deze bevestiging pas een dag na het plaatsen van uw bestelling ontvangt.
Hebt u niets ontvangen? Dan adviseren we u de gegevens van uw bestelling te raadplegen in uw klantenaccount op vertbaudet.be, onder 'Mijn account' : hier kunt u controleren of uw bestelling is geregistreerd.
Vergeet niet uw mappen voor spam en ongewenste e-mailberichten te controleren als u geen orderbevestiging vindt.
Als u nog vragen hebt, dan kunt u van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur contact met ons opnemen via +33 320.76.97.50 (prijs van een internationaal gesprek + eventuele meerprijs naargelang de telefoonoperator).
Hoe ontvang ik de factuur voor mijn bestelling?
Tegenwoordig voegt vertbaudet geen facturen meer aan pakketten toe. U kunt uw facturen zelf opzoeken in uw klantenaccount onder 'Mijn bestellingen'. Selecteer gewoon de bestelling, waarna u de factuur kunt downloaden met behulp van de knop 'De factuur downloaden'. Zodra uw pakket is verzonden, blijft uw factuur nog 24 maanden beschikbaar. U kunt deze op elk gewenst moment bekijken of afdrukken.
Het lukt mij niet om mijn aankopen met mijn cadeaubon te betalen
Tot op heden zijn er geen problemen gemeld met het gebruik van de vertbaudet-cadeaubon om aankopen te doen.
We adviseren u om u af te melden en weer aan te melden bij uw klantenaccount.
Controleer vervolgens de 12 cijfers van de cadeaubon die u wilt gebruiken.
Controleer tenslotte of uw cadeaubon nog geldig is.
Ik heb nog geen terugbetaling voor mijn aankopen ontvangen
Vanwege een grote IT-verandering hebben onze terugbetalingsactiviteiten enkele dagen vertraging opgelopen.
Vanaf 15 februari verwerken we uw terugbetaling binnen 2 weken.
Welke leveringsmethoden zijn beschikbaar op vertbaudet.be?
vertbaudet biedt de volgende leveringsmethoden:
Levering aan huis of op een ander adres naar keuze door bpost.
Levering op een afhaalpunt van bpost.
Grote artikelen worden geleverd door onze vervoerder VIR.
Wat zijn de leveringskosten?
De levering is gratis voor alle bestellingen van meer dan ⏠49,99 op vertbaudet.be, ongeacht welk artikel het betreft.
Voor bestellingen van minder dan ⏠49,99 bedragen de bezorgkosten ⏠4,99, ongeacht welk artikel het betreft.
Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?
Indicatieve leveringsdatums voor bestellingen geplaatst op:
| Bestellingen geplaatst | Uiterste leveringsdatum |
|---|
Voor artikelen die aan huis worden geleverd door bpost:
We kunnen u geen precieze leveringsdatum geven. Uw bestelling arriveert binnen de termijn die aan u is medegedeeld bij het plaatsen van uw bestelling. U kunt uw pakket volgen in uw klantenaccount.
Voor artikelen die worden afgeleverd op een bpost-afhaalpunt:
U ontvangt een sms en/of e-mail zodra het pakket is aangekomen op het afhaalpunt, zodat u het kunt ophalen. We kunnen geen precieze leveringsdatum geven. Uw bestelling arriveert binnen de termijn die aan u is medegedeeld bij het plaatsen van uw bestelling. U kunt uw pakket volgen in uw klantenaccount.
Voor grote artikelen die door onze vervoerder VIR worden geleverd:
Grote artikelen worden binnen 8 tot 12 werkdagen na overhandiging van uw pakket aan de vervoerder VIR bij u afgeleverd.
Er is nog geen contact met u opgenomen om een leveringsdatum af te spreken:
De vervoerder neemt binnen 3 werkdagen na voorbereiding van uw pakket contact met u op
Er staat dat mijn bpost-pakket is afgeleverd, maar ik heb het niet ontvangen
Het komt voor dat bpost uw pakket in uw afwezigheid overhandigt aan buren, een conciërge of bekende. We adviseren u contact met hen op te nemen.
Als dat niet lukt, raden we u aan contact op te nemen met uw plaatselijke postkantoor.
Hoe kan ik mijn pakket volgen?
U kunt uw bestelling op elk moment volgen in uw klantenaccount op vertbaudet.be onder 'Mijn account'.
Hoe weet ik wanneer mijn pakket arriveert?
Wat uw leveringsmethode ook is, u wordt op de hoogte gebracht via sms of e-mail.
Voor grote artikelen (dit ziet u aan het 'vrachtwagen'-pictogram) ontvangt u op de dag voordat uw artikelen worden afgeleverd een sms of e-mail met een tijdslot van 2 uur voor aflevering.
Op de dag van aflevering ontvangt u informatie over de identiteit van de bezorger die bij u thuis of op het leveringsadres langskomt (voornaam, foto, kenteken). U kunt in real time zien waar deze persoon is en zelfs een sms versturen om hem of haar iets te laten weten, als dat nodig is.
Ik heb niet al mijn artikelen in hetzelfde pakket ontvangen
Afhankelijk van de samenstelling van uw bestelling (bijv. een combinatie van kleine en grote artikelen, zoals kleding en meubels) wordt uw pakket voorbereid in speciale magazijnen of vervoerd door specifieke vervoerders. Dit kan betekenen dat artikelen apart worden verzonden, met een langere verzendtermijn.
Als een deel van uw artikelen vertraagd is, worden uw artikelen apart verstuurd.
Hoe kies ik mijn afhaalpunt?
Voor het dichtstbijzijnde afhaalpunt en de openingstijden klikt u hier
Het is mogelijk om een pakket namens een andere persoon af te halen als de persoon die het pakket komt afhalen het volgende bij zich heeft:
De factuur
Een ondertekend bericht van degene voor wie het pakket bestemd is, waarin staat dat hij/zij een derde (achternaam en voornaam) machtigt om het pakket namens hem/haar af te halen
Het identiteitsbewijs van degene voor wie het pakket bestemd is
Let op: het kan voorkomen dat een afhaalpunt vol is. bpost bezorgt het pakket dan bij ander afhaalpunt in de buurt van het oorspronkelijk gekozen afhaalpunt.
Kan ik mijn bestelling in het buitenland laten afleveren?
Via de website vertbaudet.be is het niet mogelijk om uw bestelling buiten België te laten afleveren. U kunt echter rechtstreeks bestellen via een van onze andere websites die in het land van bestemming leveren:
vertbaudet.com
vertbaudet.co.uk
vertbaudet.de
vertbaudet.es
vertbaudet.pt
vertbaudet.ch
vertbaudet.nl
vertbaudet.fr
Let op: dit betekent niet dat de complete collectie van vertbaudet.be op de andere websites van vertbaudet beschikbaar is.
Kan ik erop rekenen dat mijn bestelling vóór Kerstmis arriveert?
Voor alle bestellingen die tot 17 december zijn geplaatst, garanderen we dat ze vóór 24 december worden geleverd, met uitzondering van artikelen met borduurwerk en grote artikelen die door onze vervoerder VIR worden geleverd.
Ik wil onderdelen of schroeven voor een artikel kopen
Vertbaudet verkoopt geen vervangingsonderdelen.
Na 2 jaar kan vertbaudet in het kader van de klantendienst geen vervangingsonderdelen meer leveren voor artikelen uit eerdere collecties.
Waar kan ik instructies vinden voor het gebruik of de montage van een meubelstuk of kinderverzorgingsartikel?
In de productpresentatiefiches vindt u de montage-instructies na de productbeschrijving (beschrijving, afmetingen, meer informatie, levering en instructies).
Als u deze informatie niet kunt vinden, kunt u deze van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur opvragen via +33 320.76.97.50 (prijs van een internationaal gesprek + eventuele meerprijs naargelang de telefoonoperator).
Kan ik een artikel ruilen?
Vertbaudet biedt geen mogelijkheid om artikelen te ruilen. We verzoeken u het artikel of de artikelen terug te sturen voor terugbetaling. U kunt een nieuwe bestelling plaatsen om uw artikel te vervangen.
Zijn de artikelen die u hebt ontvangen niet in de door u bestelde kleur of maat?
Er is dan een fout gemaakt bij het voorbereiden van uw bestelling, en we bieden u daarvoor onze excuses aan. Via uw klantenaccount kunt u een retouraangifte voor het onjuiste artikel indienen.
U kunt het artikel dan opnieuw bestellen zonder dat u verzendkosten betaalt. Zodra we het onjuiste artikel retour hebben ontvangen, storten we het betaalde bedrag terug.
Ik heb slechts een deel van de bestelde artikelen ontvangen
Eén van uw artikelen was niet op voorraad bij het plaatsen van uw bestelling:
We zenden u de ontbrekende artikelen in een tweede pakket toe. Raadpleeg uw klantenaccount om te weten op welke datum uw artikel beschikbaar zal zijn.
Uw artikelen zijn niet meer beschikbaar en we zullen ze niet meer ontvangen:
Het spijt ons, maar sommige van uw artikelen waren een groot succes en zijn nu uitverkocht. Het bedrag dat u voor deze artikelen hebt betaald, wordt binnen 72 uur terugbetaald.
Ik heb een beschadigd/gebroken artikel ontvangen
Als het beschadigde/gebroken artikel een meubelstuk is:
Het spijt ons dat uw artikel tijdens het vervoer is beschadigd. Neem contact op met onze klantendienst voor een vervangend artikel:
Als het betreffende artikel geen meubelstuk is:
Het spijt ons dat uw artikel beschadigd is. We nodigen u uit het artikel te retourneren door een retouraangifte in te dienen in uw klantenaccount. U kunt het artikel dan opnieuw bestellen zonder dat u verzendkosten betaalt. Zodra we het onjuiste artikel retour hebben ontvangen, storten we het betaalde bedrag terug.
Ik heb een artikel ontvangen dat ik niet heb besteld
We nodigen u uit om rechtstreeks telefonisch contact op te nemen met onze klantendienst, telefonisch van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur via +33 320.76.97.50 (prijs van een internationaal gesprek + eventuele meerprijs naargelang de telefoonoperator).
Kan ik een deel retourneren van de artikelen die ik als een partij heb ontvangen (luiers, maskers, doekjes)?
We nodigen u uit om rechtstreeks telefonisch contact op te nemen met onze klantendienst, telefonisch van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur via +33 320.76.97.50 (prijs van een internationaal gesprek + eventuele meerprijs naargelang de telefoonoperator).
Als u artikelen aan ons wilt retourneren, verzoeken we u het afleveringsbewijs toe te voegen dat u in uw pakket hebt ontvangen. U kunt het artikel opnieuw bestellen zonder verzendkosten.
Bedankt voor uw begrip.
Hoe kan ik een artikel retourneren?
U hebt 30 dagen de tijd om uw artikel te retourneren.
Als u artikelen aan ons wilt retourneren, verzoeken we u het afleveringsbewijs toe te voegen dat u in uw pakket hebt ontvangen.
U kunt het artikel opnieuw bestellen zonder verzendkosten.
Bedankt voor uw begrip.
Als u grote artikelen wilt retourneren, neem dan contact op met de klantendienst om een afspraak met de vervoerder te maken voor het ophalen van uw product.
HOE WERKT HET ?
Geef aan welke artikelen u wilt terugzenden in MIJN ACCOUNT, rubriek Mijn terugzendingen.
Druk uw retourbon af
Doe uw artikelen in het pakket en voeg de retourbon toe.
Bevestig voor retourzendingen naar een afhaalpunt het retourlabel dat bij je retourformulier zit aan het pakket
Geef uw pakket af bij een afhaalpunt, het is gratis!
Alle geleverde artikelen kunnen worden geretourneerd, behalve artikelen die op uw verzoek zijn gepersonaliseerd. Als u een groot artikel wilt retourneren dat aan huis is bezorgd, neem dan van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 18.00 uur telefonisch contact op met de klantendienst op +33 320.76.97.50 (prijs van een internationaal gesprek + eventuele meerprijs naargelang de telefoonoperator) om een afspraak te maken voor het gratis ophalen van uw artikel.
De artikelen mogen niet gedragen, gewassen of beschadigd zijn en moeten intact en in de originele verpakking worden geretourneerd, samen met eventuele accessoires, handleidingen en documentatie.
TERUGBETALING:
Voor alle bestellingen die via bankoverschrijving zijn betaald, worden de bedragen van retouren rechtstreeks teruggestort op uw bankrekening.
Als u met een cadeaubon en via bankoverschrijving hebt betaald, wordt het betaalde bedrag via uw bankrekening teruggestort.
Als u met een cadeaubon hebt betaald, storten we het bedrag van de geretourneerde aankopen op een nieuwe cadeaubon.
Als u via PayPal hebt betaald, wordt het bedrag teruggestort op uw PayPal-rekening.
Als u uw aankopen met uitgestelde betaling hebt betaald, vindt de terugbetaling plaats op de incassodag van uw aankopen.
Hoe kan ik een groot artikel retourneren?
U hebt gedurende 30 dagen de gelegenheid om uw artikel aan ons te retourneren. Als u een groot artikel wilt retourneren dat aan huis is bezorgd, neem dan van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 18.00 uur telefonisch contact op met de klantendienst op +33 320.76.97.50 (prijs van een internationaal gesprek + eventuele meerprijs naargelang de telefoonoperator) om een afspraak te maken voor het gratis ophalen van uw artikel.
Als u artikelen aan ons wilt retourneren, verzoeken we u het afleveringsbewijs toe te voegen dat u in uw pakket hebt ontvangen. U kunt het artikel opnieuw bestellen zonder verzendkosten.
Bedankt voor uw begrip.
Mijn artikel is defect, wat moet ik doen?
We nodigen u uit om rechtstreeks telefonisch contact op te nemen met onze klantendienst, per e-mail of telefonisch van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur via +33 320.76.97.50 (prijs van een internationaal gesprek + eventuele meerprijs naargelang de telefoonoperator).
Hoe vindt de terugbetaling plaats?
Terugbetalingen vinden plaats binnen 14 dagen na ontvangst van uw geretourneerde pakket.
We leggen hier de wijze van terugbetaling uit, die afhankelijk is van de gebruikte betalingsmethode:
Als u alleen een cadeaubon hebt gebruikt om uw aankopen te doen, wordt het bedrag van de geretourneerde artikelen teruggestort op de gebruikte cadeaubon. Bewaar uw cadeaubon goed als er een bedrag op moet worden teruggestort.
Als u alleen een cadeaubon hebt gebruikt om uw aankopen te doen, storten we het bedrag van de geretourneerde artikelen op een nieuwe cadeaubon.
Als u uw aankopen via PayPal hebt betaald, wordt de terugbetaling overgemaakt naar uw PayPal-rekening.
Als u uw aankopen met uitgestelde betaling hebt betaald, vindt de terugbetaling plaats op de incassodag van uw aankopen.
Let op: het duurt gemiddeld 5 tot 10 werkdagen voordat pakketten die zijn afgegeven bij een afhaalpunt bij ons arriveren.
Hoe kan ik peter worden van een een vriend(in)?
De peterschapsactie is niet meer beschikbaar op vertbaudet.be.
Mijn klantenaccount
- Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens raadplegen of wijzigen?
Om uw persoonlijke gegevens te wijzigen, gaat u naar uw klantenaccount.
Meld u aan bij uw account met uw aanmeldingsgegevens.
Zodra u bent aangemeld, klinkt u in de navigatiebalk links op de knop 'Mijn gegevens'.
Vergeet niet uw wijzigingen op te slaan door te klikken op de knop 'Sla de wijzigingen op' onderaan de pagina.
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en uw wachtwoord te wijzigen, gaat u naar de pagina waar u zich kunt aanmelden bij uw account en klikt u op 'Wachtwoord vergeten?'
- Hoe maak ik een vertbaudet-account aan?
Een vertbaudet-account aanmaken is heel eenvoudig. Ga naar de pagina waar u een klantenaccount kunt aanmaken en zich bij uw klantenaccount kunt aanmelden.
Klik op de knop 'Nog geen klant' en vervolgens op 'Ik registreer nu'.
Voer eerst uw e-mailadres in en vervolgens de gevraagde persoonlijke gegevens.
Klik ten slotte op de knop 'Ik maak mijn account'. - Hoe verwijder ik mijn account?
Als u uw account en de bijbehorende gegevens wilt verwijderen, neem contact met ons op via e-mail of bel ons op +32 2 620 01 78 (prijs van een internationaal gesprek + eventuele meerprijs naargelang de telefoonoperator). Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur.
- Zijn mijn persoonlijke gegevens veilig?
Vertbaudet belooft de persoonlijke levenssfeer van gebruikers van zijn website te beschermen, evenals de vertrouwelijkheid van de persoonlijke gegevens die zij verstrekken. Op onze website worden uw persoonlijke gegevens volledig beveiligd en versleuteld.
Onze algemene voorwaarden en ons gegevensbeschermingsbeleid raadplegen: Klik hier
- Hoe beheer ik mijn abonnementen?
Mijn abonnement op de nieuwsbrief beheren
U kunt zich heel gemakkelijk inschrijven voor de nieuwsbrief:
Typ uw e-mailadres in het daartoe bestemde vakje onderaan de website van vertbaudet.
Afmelden:
U kunt zich eenvoudig afmelden via de afmeldingslink die u in elk van onze nieuwsbrieven vindt.
Onze algemene voorwaarden en ons gegevensbeschermingsbeleid raadplegen: Klik hier
Mijn abonnement op sms-aanbiedingen beheren
Afmelden:
Aanmelden of afmelden: Ga naar 'Mijn gegevens' in uw klantenaccount. Onderaan de pagina, onder het kopje 'Uw telefoonnummer', kunt u 'Ja' of 'Nee' kiezen bij 'Ik ontvang graag de aanbiedingen van vertbaudet via SMS'. - Online beoordelingen indienen/beheren
Beoordelingen van onze klanten, positief en negatief, worden online gepubliceerd als ze uitsluitend betrekking hebben op het product.
Als uw beoordeling niet binnen ongeveer 72 uur op de website verschijnt, betekent dit dat de beoordeling nog niet is verwerkt of is geweigerd omdat deze niet aan de regels voldoet.Onze algemene voorwaarden en ons gegevensbeschermingsbeleid raadplegen: Klik hier
Hoe kan ik contact opnemen met vertbaudet?
Om u snel van dienst te kunnen zijn, biedt vertbaudet u 24 uur per dag, 7 dagen per week:
FAQ
Onze FAQ (veelgestelde vragen) zijn bedoeld om zoveel mogelijk vragen van onze klanten te beantwoorden. Ze worden regelmatig bijgewerkt, dus aarzel niet om ze te raadplegen voordat u ons een vraag stelt.
Emy, onze chatbot.
Handig, zo krijgt u antwoord op uw vragen op een moment dat u het beste uitkomt!
Onze teams blijven echter beschikbaar via e-mail of telefoon op het nummer +32 2 620 01 78* (prijs van een internationaal gesprek + eventuele meerprijs naargelang de telefoonoperator).
*Maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur.
Zwangerschapskleding
- Wanneer is het juiste moment om zwangerschapskleding te gaan dragen?
Zodra uw zwangerschap zichtbaar is, kunt u zwangerschapskleding gaan dragen. Over het algemeen is dit vanaf de 3e maand als dit uw eerste zwangerschap is.
Zodra u het 2e en 3e trimester van uw zwangerschap achter de rug hebt, is zwangerschapskleding echt noodzakelijk voor optimaal comfort! - Hoe kies ik zwangerschapskleding in de juiste maat?
Bij vertbaudet houden we rekening met uw nieuwe rondingen, dus u hoeft geen andere maat te kiezen om u goed te voelen in uw kleding.
Zelfs niet als u 8 maanden zwanger bent! Maar als u twijfelt tussen twee maten, is het altijd een goed idee uw maten op te nemen voordat u kleding bestelt. - Welke kleding draag ik in de materniteit?
Kies voor comfort: zachte, elastische stoffen die gemakkelijk aan te trekken zijn! Overdag: leggings, treggings en andere positiebroeken, gecombineerd met een blouse, hemd of T-shirt.
Draag 's avonds een pyjama die het gemakkelijk maakt om borstvoeding te geven. Neem twee pyjama's mee, want waarschijnlijk krijgt u het warm in de materniteit en zult u gaan zweten.
En vergeet uw borstvoedingskledij niet: tops, zwangerschaps- en voedingsbh's voor optimaal gemak! - Welke jurk is geschikt om te dragen tijdens de zwangerschap?
Voor welke look u ook kiest, een jurk is altijd een geschikt onderdeel van uw garderobe tijdens uw zwangerschap en naarmate de maanden verstrijken.
Een zwangerschapsjurk is vrouwelijk en comfortabel en kan de hele 9 maanden in elk seizoen gedragen worden: 's winters met een zwangerschapsmaillot en 's zomers met een vestje! - Waar vind ik mooie zwangerschapskleding?
Wilt u een look creëren die zowel comfortabel als trendy is? Bij vertbaudet vindt u een complete collectie mooie zwangerschapskleding om tijdens de hele 9 maanden zwangerschap volop te genieten!
Van zwangerschapsbasics tot modieuze artikelen die u niet mag missen: ontdek items die uw mooie rondingen goed doen uitkomen en tegelijkertijd zorgen voor optimaal comfort! - Hoe kleed ik mij tijdens de eerste 3 maanden van mijn zwangerschap?
Tijdens de eerste drie maanden begint uw buik langzaam ronder te worden, dus u kunt uw garderobe dan al aanpassen. Kies comfortabele materialen die bij voorkeur rekbaar en gemakkelijk te wassen zijn!
De eerste 3 maanden kunt u uw gewone kleding combineren met de eerste zwangerschapsitems die al snel onmisbaar zullen worden, zoals de zwangerschapsjeans! - Hoe kleed ik mij als ik 6 maanden zwanger ben?
In het tweede trimester van de zwangerschap wordt uw buik nog buik ronder en wordt u iets zwaarder. Het is dus essentieel om kleding te dragen die is aangepast aan uw nieuwe maten en rondingen.
Kies voor zwangerschapsbroeken en -leggings, ruime blouses en tops of kleed u in een jurk! De 'total oversize'-look kan comfortabel zijn, maar het geheim is om balans te creëren door één ruim item te dragen en een ander dat meer nauwsluitend is. - Wanneer is het moment om een zwangerschapsbroek te gaan dragen?
U kunt een zwangerschapsbroek beginnen dragen wanneer uw buik verschijnt, dat wil zeggen rond de vierde maand van de zwangerschap als het uw eerste kind is en de tweede maand als het uw tweede zwangerschap betreft.
Voor het maken van een goede keuze is het belangrijk de broek in verschillende houdingen te testen om zeker te zijn dat hij comfortabel is, vooral wanneer u zit.
Kleding voor baby's
- Wanneer begin ik met het kopen van babykleding?
Wilt u al beginnen de garderobe van de baby samen te stellen? Over het algemeen is het verstandig te wachten tot ten minste het tweede trimester, want dat is niet te vroeg en niet te laat. Tussen de 5e en 7e maand is de perfecte periode om te beginnen met organiseren.
Daarna krijgt u waarschijnlijk haast! En als u tot de geboorte wilt wachten om het geslacht te weten te komen, kunt u natuurlijk 'genderloze' kleding kopen! - Hoe kan ik de babykleding personaliseren?
Er zijn tal van manieren om babykleding te personaliseren. Borduren is een van de meest geschikte technieken. Ons atelier vervaardigt gepersonaliseerde babykleding, zodat u uw baby unieke en prachtige kleding kunt geven!
- Welke kledingmaat kies ik voor mijn baby?
Ja, de baby groeit sneller dan u zich kunt voorstellen en u hebt dus heel snel een grotere maat nodig. Het is dus belangrijk om te wachten en uw aankopen aan te passen aan de ontwikkeling van uw baby.
Dat is de beste manier om uw aankopen te beperken en te voorkomen dat u eindigt met een berg ongebruikte babykleertjes. - Hoe was ik baby's kleren?
Het is algemeen bekend dat de huid van een baby gevoeliger is en daardoor sneller geĂŻrriteerd raakt. Was de babykleding dus met speciale producten.
Kies voor een wasmiddel zonder allergenen en vermijd wasverzachters.
Trappelzakken
- Welke trappelzak kies ik?
Om zeker te zijn dat u de juiste trappelzak kiest, moet u bij uw aankoop rekening houden met de seizoenen en uw activiteiten (als u bijvoorbeeld op reis gaat, kiest u best een speciale reisslaapzak) en de TOG-waarde (warmteweerstand).
Volg voor de juiste keuze onze trappelzakkengids - Welke maat trappelzak kies ik?
Allereerst, een trappelzak wordt aanbevolen voor baby's tot 18 maanden. Om te weten welke maat u moet kiezen, raadpleegt u gewoon de maattabel in cm.
Als de trappelzak te klein is, kan de baby zich niet gemakkelijk bewegen en als de trappelzak te groot is, kan dit gevaarlijk zijn omdat de baby er met zijn hoofdje in kan wegzakken. Het is dus heel belangrijk om de juiste maat te kiezen.
Volg voor de juiste keuze onze trappelzakkengids - Welke slaapzak kies ik in de winter?
Trappelzakken zijn ontworpen en aangepast voor elk seizoen. In de winter kiest u dus best voor warme stoffen, zoals fluweel, of een zachte wattering om uw baby te beschermen tegen tochtvlagen. De praktische wintertrappelzakken van vertbaudet hebben afneembare mouwen die u halverwege het seizoen kunt verwijderen.
Volg voor de juiste keuze onze trappelzakkengids - Welke slaapzak kies ik in de zomer?
Kies 's zomers voor lichtgewicht stoffen en een mouwloos model. Als de temperatuur stijgt, is het belangrijk ervoor te zorgen dat uw baby niet oververhit raakt!
Volg voor de juiste keuze onze trappelzakkengids - Hoe was ik een trappelzak?
Over het algemeen worden trappelzakken op lage temperatuur gewassen (ongeveer 30°C). Natuurlijk is dit vaker nodig bij ongelukjes.
Net als voor alle babykleding gebruikt u best een hypoallergeen wasmiddel om huidreacties te voorkomen.
Volg voor de juiste keuze onze trappelzakkengids - Wanneer stop ik met het gebruik van trappelzakken?
Dit is opnieuw afhankelijk van de ontwikkeling van uw baby, en natuurlijk groeien niet alle baby's op dezelfde manier. Meestal is de ideale leeftijd om te stoppen met trappelzakken ongeveer 2 jaar. Echter, sommige kinderen dragen ze tot ze ouder dan 3 zijn.
Volg voor de juiste keuze onze trappelzakkengids
Inbakeren
- Hoe kan ik mijn baby inbakeren?
Hier leest u hoe u uw baby kunt inbakeren:
Vouw de doek diagonaal en leg de baby erop met de schouders onder de vouw.
Leg de rechterarm van de baby langs zijn lichaam en vouw de doek eroverheen. Schuif de doek onder het lichaam van de baby en laat de linkerarm vrij.
Vouw de punt van de driehoek omhoog, zodat de voetjes worden bedekt, en stop deze in de vouw ter hoogte van de hals.
Schuif de doek nu onder de baby, zorg dat deze mooi plat is!
Als u wilt weten hoe deze techniek eruitziet, kunt u onze inbakergids raadplegen. - Welke stoffen kan ik gebruiken om mijn baby in te bakeren?
Allerlei stoffen zijn geschikt om uw baby in te bakeren: lakens, grote of kleine omslagen, grote doeken ... Zorg er echter voor dat u bij de keuze van de stof rekening houdt met de buitentemperatuur!
Als u wilt weten hoe deze techniek eruitziet, kunt u onze inbakergids raadplegen. - Moet ik mijn baby's nachts inbakeren?
Inbakeren kan heel effectief zijn: uw baby valt sneller en rustiger in slaap. Inbakeren wordt echter alleen aanbevolen wanneer de baby rust, de rest van de tijd heeft uw kleintje bewegingsvrijheid nodig!
Als u wilt weten hoe deze techniek eruitziet, kunt u onze inbakergids raadplegen. - Tot welke leeftijd kan ik mijn baby inbakeren?
Inbakeren geeft uw baby veel rust totdat hij 3/4 maanden oud is. Daarna kan uw kleintje spartelen en zelfstandig omrollen, waardoor inbakeren gevaarlijk kan zijn omdat hij zijn bewegingen niet kan beheersen.
Als u wilt weten hoe deze techniek eruitziet, kunt u onze inbakergids raadplegen. - Waarom is inbakeren nuttig?
Het inbakeren van baby's kan hen een gevoel van rust en veiligheid geven, vooral tijdens het inslapen. Maar als uw baby na het inbakeren onrustig begint te bewegen, kunt u de inbakerdoek het beste verwijderen!
Als u wilt weten hoe deze techniek eruitziet, kunt u onze inbakergids raadplegen.
Schoentjes
- Welke schoentjes zijn geschikt voor mijn baby?
Kinderen die nog niet kunnen lopen, hoeven geen schoenen te dragen. Als algemene regel geldt dat schoentjes vóór de leeftijd van 8 of 9 maanden alleen dienen om de voetjes van uw baby te beschermen tegen bijvoorbeeld kou of de zon.
Kies schoentjes met een uiterst soepele zool die de voetjes niet verhinderen om te bewegen, bijvoorbeeld leren slofjes. - Wanneer trek ik mijn baby schoentjes aan?
Baby's kunnen schoentjes gaan dragen wanneer ze kunnen staan, maar nog niet lopen, dat wil zeggen vanaf ongeveer 9 maanden. Dit verschilt per baby.
Wanneer uw baby leert lopen, kunt u kiezen voor schoentjes om de voetjes te ondersteunen of uw kleintje met blote voetjes laten lopen! - Welke schoentjes zijn geschikt voor een kleintje dat begint te lopen?
Het eerste loopschoentje heeft als doel de voetjes te ondersteunen terwijl uw kleintje begint te lopen.
Leren babyschoentjes zijn ideaal, omdat de zool niet te hard en slipwerend is!
U kunt kiezen voor schoentjes met klittenband om ze gemakkelijker te kunnen aan- en uittrekken. - Welke schoentjes zijn geschikt voor een kruipende baby?
De meeste leren slofjes hebben een verstevigde teen, zodat uw baby op handen en voeten kan kruipen of lopen.
Slofjes van zacht leer zijn gemakkelijk aan de trekken en beschermen baby's voetjes tijdens het spelen en kruipen.
Het leer voelt prettig aan en biedt comfort voor de voetjes! - Hoe weet ik welke schoenmaat mijn baby nodig heeft?
U kunt de voetjes van uw baby meten met een voetmeter of een vel papier gebruiken:
Plaats de voet van uw kind op een vel papier
Zorg dat uw kind tijdens het meten rechtop staat
Zet een streepje bij de hiel en een streepje bij het uiteinde van de langste teen
Meet de ruimte tussen de twee streepjes om de lengte van zijn voet in rust te bepalen
Kies de maat die overeenkomt met de lengte in centimeters met behulp van onze maattabel
Autostoeltjes
- Hoe plaats ik 3 autostoeltjes in mijn auto?
Als u drie autostoeltjes op de achterbank van uw auto wilt installeren, hebt u drie bevestigingssystemen nodig.
Meet de achterbank op en controleer de breedte van de autostoeltjes voordat u ze koopt of ze in uw auto plaatst. Zo hebt u een idee van de ruimte waarover u beschikt.
Als de kinderen oud genoeg zijn om een eenvoudige zitverhoger te gebruiken in plaats van een autostoeltje, bespaart u ruimte en kunt u gemakkelijker drie zitplaatsen naast elkaar creëren.
Volg onze gids voor autostoeltjes als hulpmiddel om het juiste autostoeltje te kiezen. - Kan ik een autostoeltje voorin de auto plaatsen?
Ja, maar alleen in de volgende gevallen:
Als het kind in een naar achteren gericht autostoeltje zit (de airbag moet uitgeschakeld zijn).
Als de auto geen achterbank of veiligheidsgordel achterin heeft.
Kinderen onder de 10 jaar moeten in een veiligheidssysteem achterin de auto zitten.
Volg onze gids voor autostoeltjes als hulpmiddel om het juiste autostoeltje te kiezen. - Wanneer stap ik over van een baby-autostoeltje naar een gewoon autostoeltje?
Misschien moet u overstappen naar een gewoon autostoeltje, zelfs als uw baby nog niet het maximale gewicht voor het babyautostoeltje heeft bereikt.
Voor optimale veiligheid moet u overstappen op een autostoeltje als de bovenkant van het hoofd van uw baby boven de rugleuning van het babyautostoeltje uitkomt.
Plaats uw hand bovenaan de rugleuning van het babyautostoeltje: als het hoofd van uw baby uw hand raakt, is het tijd om over te stappen op een groter autostoeltje!
Volg onze gids voor autostoeltjes als hulpmiddel om het juiste autostoeltje te kiezen. - Welk autostoeltje gebruik ik voor een kind van 3 jaar?
Er is geen autostoeltje dat wordt aangeraden voor een specifieke leeftijd. Een autostoeltje kiest u vooral op basis van het gewicht en de lengte van uw kleintje.
Er zijn verschillende groepen:
Groep 0+: vanaf de geboorte tot 13 kg
Groep 1: van 9 tot 18 kg
Groep 2: van 15 tot 25 kg
Groep 3: van 22 tot 36 kg
Volg onze gids voor autostoeltjes als hulpmiddel om het juiste autostoeltje te kiezen. - Wanneer moet ik mijn autostoeltje vervangen?
Gemiddeld hebt u drie autostoeltjes nodig tijdens het groeiproces van uw kind. Een babyautostoeltje voor de pasgeborene, dan een groter autostoeltje en tot slot een zitverhoger als uw kind daar groot genoeg voor is.
Hier vindt u een paar aanwijzingen om te controleren of het tijd is om het autostoeltje van uw kind te vervangen:
Het huidige autostoeltje is te krap
Het tuigje zit te strak
Het hoofd van uw kind steekt uit
Volg onze gids voor autostoeltjes als hulpmiddel om het juiste autostoeltje te kiezen. - Hoe maak ik een autostoeltje schoon?
Om de bacteriën te verwijderen die uw kleintje meeneemt wanneer hij of zij bijvoorbeeld thuiskomt van de crÚche of peutergroep, raden we aan het autostoeltje eens per maand schoon te maken.
Stofzuig de zitting, rond de riemen en schouderriemen en vergeet de kieren niet, waar kruimels en stof kunnen binnendringen.
Als de bekleding kan worden verwijderd, verwijder deze dan en was deze in warm water met Marseille-zeep.
Vlekken kunnen worden verwijderd met een mengsel van 50 cl witte azijn, 20 cl water en een beetje afwasmiddel. - Hoe kan ik mijn baby warm houden terwijl hij of zij in een autostoeltje zit?
Als u uw baby 's winters in het autostoeltje zet, kunt u het beste zijn of haar jas uitdoen: mét jas zit uw baby namelijk niet goed vast.
U kunt uw kleintje vervolgens op een andere manier warm houden, bijvoorbeeld met:
Een voetenzak of engelennestje dat past bij het autostoeltje
Een deken of plaid
De jas van uw kleintje, maar dan binnenstebuiten - Hoe bevestig ik een autostoeltje met veiligheidsgordels?
De bevestiging van de veiligheidsgordel kan per model verschillen.
We raden u aan de gebruiksaanwijzing van uw autostoeltje te lezen.
Zorg ervoor dat u de veiligheidsgordel niet verdraait wanneer u deze rond het autostoeltje trekt, trek de veiligheidsgordel tijdens elke stap van de installatie aan en breng hem regelmatig opnieuw op spanning.
Zorg ervoor dat er geen voorwerpen onder of achter het autostoeltje komen.
Volg onze gids voor autostoeltjes als hulpmiddel om het juiste autostoeltje te kiezen. - Wanneer verwijder ik de autostoelverkleiner?
Een autostoelverkleiner is ideaal voor pasgeboren baby's, maar u kunt deze snel verwijderen wanneer uw baby ongeveer 4 maanden oud en 60 cm lang is. U merkt dat de autostoelverkleiner dan te krap wordt.
Als u ziet dat de hoofdsteun uw kleintje hindert en als hij of zij het hoofdje rechtop kan houden, kunt u de autostoelverkleiner verwijderen nog voordat uw baby 4 maanden oud is.
Volg onze gids voor autostoeltjes als hulpmiddel om het juiste autostoeltje te kiezen. - Kan het autostoeltje in het midden worden geplaatst?
Ja, het is zelfs aan te raden om uw autostoeltje in het midden van de achterbank te zetten.
Dit is de plaats die het verst is verwijderd van de passagiersairbags en waar uw kleintje het minste gevaar loopt.
Zorg er ook voor dat de veiligheidsgordel goed vastzit en uw kind niet hindert.
Volg onze gids voor autostoeltjes als hulpmiddel om het juiste autostoeltje te kiezen.
Kinderwagens
- Vanaf welke leeftijd gebruik ik een plooibuggy?
Compact, handig en licht van gewicht: een plooibuggy is ideaal om uw kleintje gemakkelijk te verplaatsen!
Een buggy is ideaal vanaf de leeftijd van 12 maanden, wanneer het kind goed rechtop kan zitten. Anders dan bij een kinderwagen zit uw kleintje in een buggy namelijk met het gezicht naar de weg gericht!
Volg onze kinderwagengids voor hulp bij het kiezen van de juiste kinderwagen of buggy. - Welke kinderwagen moet ik kiezen?
Wanneer uw baby pas geboren is, is een combikinderwagen de ideale keuze.
Het is zowel een kinderwagen als een autostoeltje: u klikt er een reiswieg of autostoeltje op of verwijdert het om uw baby snel te verplaatsen tussen auto en kinderwagen.
Sommige modellen groeien mee en kunnen worden gebruikt tot uw kleintje 3 jaar oud is!
Volg onze kinderwagengids voor hulp bij het kiezen van de juiste kinderwagen of buggy. - Wanneer stap ik over van een kinderwagen naar een buggy?
Vanaf de leeftijd van 4/5 maanden, zodra uw kleintje zijn of haar hoofdje rechtop kan houden, kiest u voor een kinderwagen waarin u kind naar u kan kijken en die dus meer 'rechtop' is gericht. Zodra uw kleintje zelfstandig kan zitten, is het tijd voor een wandelwagen die in liggende of zittende stand kan worden ingesteld. Een combikinderwagen kan al deze functies vervullen.
U doet dit niet op een vaste leeftijd, maar op het moment dat uw kleintje in staat is rechtop te zitten!
Volg onze kinderwagengids voor hulp bij het kiezen van de juiste kinderwagen of buggy. - Hoe maak ik de regenhoes van een kinderwagen schoon?
Voor de gewone schoonmaak werkt een spons met afwasmiddel heel goed.
Als er kleine regenvlekken op het plastic zitten, kunt u een oude doek met witte azijn gebruiken om de regenhoes schoon te maken.
Als u een stoffen hoes hebt, kunt u deze in de wasmachine wassen! - Wanneer laat ik mijn kind naar de weg gericht in de kinderwagen/buggy zitten?
U kunt uw kleintje in een kinderwagen/buggy naar de weg gericht laten zitten wanneer hij of zij groeit en nieuwsgieriger wordt.
Vanaf ongeveer 9 maanden, wanneer uw kleintje goed rechtop kan zitten, is dit mogelijk.
U kunt uw kleintje ook geleidelijk van de ene naar de andere positie verplaatsen wanneer hij of zij er nog niet aan toe is om uw blik los te laten!
Volg onze kinderwagengids voor hulp bij het kiezen van de juiste kinderwagen of buggy. - Hoe pomp ik de banden van mijn kinderwagen op?
Afhankelijk van het model van uw kinderwagen hebt u mogelijk handbediende bandenpomp gekregen.
Zo niet, dan kunt u een fietspomp gebruiken als het ventiel van de banden compatibel is.
Sommige kinderwagens hebben banden met dezelfde ventielen als autobanden, dus een bezoek aan een tankstation met bandenpomp kan nuttig zijn! - Hoe reinig ik een kinderwagen?
Om uw kinderwagen in goede staat te houden, kunt u deze reinigen met een spons met afwasmiddel, warm water en een paar druppels spiritus. Wrijf de kinderwagen schoon en spoel na met veel water.
Vervolgens laat u de kinderwagen aan de lucht drogen.
Als uw kinderwagen is voorzien van afneembare hoezen, kunt u deze in de wasmachine wassen! - Kan ik een kinderwagen meenemen in het vliegtuig?
Ja, u kunt een kinderwagen meenemen in het vliegtuig. Er zijn twee mogelijkheden:
Als u een plooibuggy of compacte kinderwagen hebt, kunt u deze als handbagage meenemen in de cabine.
Als de kinderwagen meer ruimte in beslag neemt, kunt u deze als ruimbagage meenemen.
De regels verschillen per luchtvaartmaatschappij, dus raadpleeg de voorwaarden van uw luchtvaartmaatschappij om uw kinderwagen of buggy met een gerust hart te kunnen vervoeren. - Hoe repareer ik de banden van een kinderwagen?
Kinderwagens kunnen zijn uitgerust met twee soorten banden: luchtbanden en banden zonder lucht.
Luchtbanden kunt u op dezelfde manier oppompen als die van een auto of fiets.
Als de band lek is of als het een band zonder lucht betreft, moet u een patch- of reparatieset gebruiken. - Wat is de meest compacte kinderwagen?
Plooibuggy's zijn over het algemeen het meest compact.
Uw kleintje wordt op zijn plaats gehouden met een gordel of beugel en zit op de eerste rij om de wereld om hem/haar heen te ontdekken.
Als u klaar bent met wandelen, kunt u de plooibuggy snel opvouwen en neemt deze nauwelijks ruimte in uw kofferbak of een kast in uw huis in!
Volg onze kinderwagengids voor hulp bij het kiezen van de juiste kinderwagen of buggy.
Kinderstoelen
- Welke kinderstoel kies ik?
Er zijn verschillende soorten kinderstoelen om te voldoen aan de verschillende behoeften van ouders:
de evolutieve kinderstoel die uw kleintje jarenlang kan gebruiken,
de milieuvriendelijke houten kinderstoel,
de opvouwbare kinderstoel die in de kofferbak past en zich gemakkelijk laat opbergen in uw kast ...
Kies de kinderstoel die past bij wat u nodig hebt! Volg onze kinderstoelengids voor hulp bij het maken van de juiste keuze. - Vanaf welke leeftijd gebruik ik een kinderstoel?
U kunt uw kleintje in een kinderstoel zetten zodra hij of zij zelfstandig kan zitten, dat is normaal gesproken tussen 6 en 8 maanden.
Let er voor de veiligheid op dat de kinderstoel beschikt over een tuigje met bevestiging over de schouders en tussen de benen.
Gebruik voor extra comfort in het begin een kinderstoelkussen, zodat uw kleintje goed blijft zitten en niet wegglijdt.
Volg onze kinderstoelengids voor hulp bij het kiezen van de juiste kinderstoel. - Hoe kan ik een kinderstoel bekleden/afdekken?
Voor het bekleden van een kinderstoel kunt u een naaihandleiding op internet volgen, maar het is gemakkelijker en sneller om een kinderstoelkussen te kopen.
Een kinderstoelkussen kan zijn vervaardigd van gewaxte stof die u direct na de maaltijd van uw kleintje kunt afnemen of van katoen dat u kunt wassen in de wasmachine.
Kies een materiaal dat past bij uw behoeften. - Wanneer gebruik ik een kinderstoel?
Natuurlijk gebruikt u een kinderstoel voor de maaltijden van uw kleintje, maar er zijn meer mogelijkheden! De kinderstoel kan ook een speelplek van uw kindje zijn, bijvoorbeeld terwijl u bezig bent de avondmaaltijd te bereiden!
Met een kinderstoel blijft uw kleintje op dezelfde plek, zodat u hem of haar in de gaten kunt houden en uw handen vrij hebt.
Geef uw kind een boek, een knuffel, blokjes of speelgoed, zodat het zich kan vermaken!
Volg onze kinderstoelengids voor hulp bij het kiezen van de juiste kinderstoel. - Hoe bevestig ik een kinderstoeltuigje aan een kinderstoel?
Om een kinderstoeltuigje aan een kinderstoel te bevestigen, hebt u de gebruiksaanwijzing van het tuigje nodig. Niet alle tuigjes worden namelijk op dezelfde manier bevestigd.
Zorg ervoor dat de riempjes goed zijn afgesteld, niet te los en niet te strak. - Hoe klap ik een kinderstoel in?
Om een kinderstoel in te klappen, verwijdert u de tafel of het blad van de stoel, gaat u achter de stoel staan en maakt u het veiligheidssysteem los, dat zich meestal aan weerszijden van de kinderstoel bevindt. Afhankelijk van uw model zijn dit trekhendels of knoppen.
Klap de kinderstoel vervolgens in en maak deze vast in ingeklapte positie. - Hoe maak ik de kinderstoel schoon?
We raden u aan om het blad na elk gebruik te reinigen en desinfecteren door met een vochtige doek alle etensrestjes van de kinderstoel af te vegen.
Zuig kruimels op met een stofzuiger en maak het tuigje en de kussens schoon met een spons met een beetje afwasmiddel. - Tafelhangstoel of kinderstoel?
Een kinderstoel is een groot meubel dat u best kiest als u zeker weet dat u hem elke dag zult gebruiken.
Een tafelhangstoel is gebruiksvriendelijk en ruimtebesparend en is over het algemeen geschikt voor alle soorten tafels.
Op reis kunt u beter een tafelhangstoel gebruiken dan een kinderstoel, thuis is de keuze afhankelijk van de ruimte waarover u beschikt!
Volg onze kinderstoelengids voor hulp bij het kiezen van de juiste kinderstoel. - Wanneer stap ik over van een kinderstoel naar een stoelverhoger?
Met een stoelverhoger zit uw kind comfortabel en minder krap.
De overstap van een kinderstoel naar een stoelverhoger maakt u rond de leeftijd van 12 maanden, wanneer uw kleintje goed rechtop kan zitten.
Met een stoelverhoger kunt u de meeste stoelen in huis omtoveren tot kinderstoelen.
Volg onze kinderstoelengids voor hulp bij het kiezen van de juiste kinderstoel. - Welke kinderstoel gebruik ik voor een tweeling?
Als u een tweeling hebt, is het aan u om te beslissen of u twee kinderstoelen of tafelhangstoelen wilt kopen of dat u er genoeg hebt aan één omdat u uw kinderen om beurten laat eten. Dit is dus afhankelijk van de manier waarop uw huishouden is georganiseerd!
Volg onze kinderstoelengids voor hulp bij het kiezen van de juiste kinderstoel.
Flesjes
- Hoeveel flesjes moet ik kopen?
Als uw baby uitsluitend flesvoeding krijgt, heeft u ongeveer acht flesjes van elk 250 ml nodig, ervan uitgaande dat uw baby iedere drie uur melk drinkt.
Als u uw baby borstvoeding geeft, heeft u er niet meer dan drie of vier nodig.
Het aantal flesjes dat u moet kopen hangt af van de leeftijd, de hoeveelheid die uw kind dagelijks drinkt, het type voeding (borst- of flesvoeding) en of uw kind naar een onthaalmoeder gaat of niet. - Hoeveel flesjes per dag?
Uw baby drinkt tussen de vier en acht flesjes per 24 uur, afhankelijk van de leeftijd en het gewicht.
Direct na de geboorte van uw baby, geeft u hem tussen de zes en acht flesjes per 24 uur, daarna vermindert u geleidelijk het aantal flesjes. - Hoe lang tussen twee flesjes?
De spijsverteringstijd van een baby is ongeveer een uur en dertig minuten, dus over het algemeen is de tijd tussen twee flesjes in de eerste maanden twee tot drie uur omdat de hoeveelheid kleiner is.
Voor grotere flesjes kan dit variëren tussen drie en vier uur.
Ten slotte hangt de tijd tussen de flesjes vooral af van het ritme van uw baby! - Hoe geef ik mijn baby de fles?
Neem uw baby op schoot en leg hem in de holte van uw arm.
U kunt een kussen onder uw arm schuiven dat uw baby ondersteunt en dan het flesje een beetje schuin houden, zodat de speen altijd vol met melk is om te voorkomen dat uw baby lucht inslikt.
Om het zicht van uw baby te ontwikkelen, kunt u hem eerst op de ene arm laten drinken en daarna op de andere arm. - Hoe steriliseer ik een fles?
Voordat u de fles van uw baby gaat steriliseren, moet u hem eerst grondig wassen!
Plaats het flesje vijftien minuten in een pan met kokend water om hem te steriliseren.
Er bestaan ook magnetronsterilisatoren en elektrische sterilisatoren!
U kunt ook de afwasmachine gebruiken! - Hoe kunt u een baby die borstvoeding krijgt een flesje laten accepteren?
Het wordt aanbevolen om borstvoeding en flesvoeding niet te combineren als uw baby nog jonger is dan een maand.
Om ervoor te zorgen dat uw baby een flesje accepteert, moet u geleidelijk te werk gaan.
Begin met één borstvoeding te vervangen door een flesje en kijk hoe hij reageert.
Als uw baby het lekker vindt, vervang dan een tweede borstvoeding door een flesje, dan een derde enzovoort! - Wanneer moet ik de dosis van een fles verhogen?
Als u merkt dat uw baby zijn flesjes helemaal (of bijna helemaal) leegdrinkt, kunt u de dosis verhogen.
Telkens als uw baby een flesje volledig leegdrinkt, moet u de hoeveelheid verhogen.
Uw baby laat op verschillende manieren merken dat hij honger heeft:
de ademhaling verandert,
zijn ogen bewegen onder zijn oogleden,
hij beweegt zijn armpjes en beentjes of strekt zich uit,
hij brengt zijn hand naar zijn mond, uw baby is klaar om te drinken! - Hoe verwarm ik een fles?
We raden af het flesje op te warmen in de microgolfoven. Gebruik in plaats daarvan een flessenwarmer of au bain-marie.
Als het flesje warm is, schud hem dan goed om de warmte te verdelen. Test vervolgens de temperatuur door een paar druppels melk op de binnenkant van uw pols te druppelen!
Nog een tip ... een opgewarmd flesje moet binnen een half uur worden gedronken! - Moet ik mijn baby wakker maken voor zijn flesje?
Het antwoord is nee, u moet uw baby niet wakker maken om te eten!
Als uw baby honger heeft, zal hij niet aarzelen om het u te laten weten!
In theorie is de tijd tussen twee voedingen gedurende de eerste maanden gemiddeld vier tot vijf uur. - Wanneer moet ik 's avonds stoppen met flesvoeding?
Er is geen leeftijdsvereiste, volg gewoon de behoeften en verlangens van uw baby wat eten en drinken betreft. Zolang uw baby gezond is en goed groeit, hoeft u zich geen zorgen te maken!
U kunt bijvoorbeeld proberen het avondflesje te vervangen door een product op basis van melk. Als uw baby dit niet wil, probeer het dan later nog eens!
Babyfoons
- Waarom een babyfoon aanschaffen?
Hoesten, wenen, een nachtmerrie ... Er zijn verschillende redenen waarom u terug kunt keren naar de babykamer terwijl u dacht dat uw baby sliep.
Ook al is het niet echt noodzakelijk, het kan ouders geruststellen om hun baby altijd in de gaten te kunnen houden.
Raadpleeg voor meer informatie de gids voor babyfoons. - Hoe kies ik een babyfoon?
Er zijn tegenwoordig veel verschillende babyfoonmodellen verkrijgbaar. Van het klassieke en gebruiksvriendelijke model tot de multifunctionele babyfoon met camera en wifi. Het is belangrijk dat de babyfoon vooral aan uw behoeften voldoet!
Geluid, frequentieniveau, batterijtype ... er zijn zoveel criteria om te overwegen voordat u een babyfoon koopt!
Raadpleeg voor meer informatie de gids voor babyfoons. - Waarom een babyfoon met camera aanschaffen?
Heel eenvoudig: met een babyfoon met camera kunt u uw boeleke op afstand in de gaten houden, zonder dat u een voet in zijn kamer hoeft te zetten. Dankzij het infraroodsysteem kunt u uw sjoeke dag en nacht in de gaten houden.
Dergelijke babyfoons hebben een ouder-unit met scherm, zodat u elke beweging kunt observeren. Er zijn zelfs babyfoons die u via een app kunt verbinden met uw smartphone. U moet de app dan eerst downloaden op uw telefoon.
Raadpleeg voor meer informatie de gids voor babyfoons. - Hoe kies ik een babyfoon met camera?
Als u besluit een babyfoon met camera te kiezen, moet u net als bij andere babyfoonmodellen rekening houden met een aantal criteria.
Zorg ervoor dat het scherm groot genoeg en van goede kwaliteit is voor een duidelijk zicht. Ga voor handige opties zoals zoom en natuurlijk voor het infraroodsysteem voor optimaal zicht's nachts.
Raadpleeg voor meer informatie de gids voor babyfoons. - Waar plaats ik de babyfoon?
Plaats hem op een meubelstuk in de buurt van het babybedje, op minimaal één meter afstand en maximaal drie meter afstand van uw baby. Baby's zijn namelijk gevoeliger voor elektromagnetische golven.
De locatie hangt ook af van de indeling van de slaapkamer. U kunt hem ook in het babybedje plaatsen, op een luiertafel of aan de muur als het om een babyfoon met camera gaat.
Raadpleeg voor meer informatie de gids voor babyfoons. - Hoe kies ik het bereik van de babyfoon?
Afhankelijk van het model kan het bereik van de babyfoon variëren. Het is dus de moeite waard om uzelf eerst enkele vragen te stellen::
Hoe dik zijn de wanden?
Hoeveel etages moet de babyfoon overbruggen?
Wil ik de babyfoon ook buiten kunnen gebruiken?
Er zijn modellen met een groter bereik als u zich bijvoorbeeld in een kamer bevindt die redelijk ver van de babykamer is verwijderd of als u in de tuin zit.
Raadpleeg voor meer informatie de gids voor babyfoons.
Matrassen
- Welk matras heb ik nodig voor mijn baby?
Voor de veiligheid van uw kleintje moet de matras stevig zijn met een dichtheid van 18 kg/m3 tot 23 kg/m3.
Idealiter kiest u voor een babymatras met afneembare en machinewasbare hoes in verband met de hygiëne en het welzijn van uw kind.
Voor baby's is de dikte van de matras geen belangrijk criterium omdat ze weinig wegen. Een matrasdikte van 10 of 13 cm is geschikt.
Volg onze matrassengids om de juiste matras te kiezen - Hoe verhoog ik de matras van mijn baby?
Over het algemeen wordt aangeraden een baby plat op de matras te laten slapen, op de rug en zonder kussen of deken.
Maar als uw baby tekenen van ongemak vertoont, kunt u een opgerolde handdoek onder de matras leggen om deze iets te verhogen.
U kunt ook kiezen voor een hellend vlak dat direct op de matras wordt gelegd, onder het laken van uw baby.
U plaatst het hellend vlak boven in het bedje, zodat het dunste deel onder de schouders van uw baby ligt. - Welke dichtheid moet een babymatras hebben?
Baby's hebben zeer specifieke behoeften omdat hun spieren nog niet zijn ontwikkeld, dus een stevige matras is essentieel!
Om die reden wordt een dichtheid tussen 18 kg/m3 en 23 kg/m3 aanbevolen.
Na 12 maanden, wanneer uw kleintje beter ontwikkelde spieren heeft, kunt u een zachtere matras gebruiken. Deze moet echter nog steeds medium stevige ondersteuning bieden!
Volg onze matrassengids om de juiste matras te kiezen. - Welke dikte moet een babymatras hebben?
De optimale dikte voor een babymatras ligt tussen 10 en 13 cm.
Dikte is echter niet belangrijkste criterium bij het kiezen van een babymatras, de dichtheid is wel heel belangrijk om op te letten!
Het is essentieel dat de wervelkolom tijdens de ontwikkeling in elke positie wordt ondersteund.
Volg onze matrassengids om de juiste matras te kiezen. - Waarom heb ik een stevige matras voor mijn baby nodig?
Voor een goede ontwikkeling van de rug en wervelkolom van uw kleintje is het essentieel dat de babymatras een stevige ondersteuning biedt en tegelijkertijd plezierig aanvoelt.
De nekspieren van uw kind zijn nog niet genoeg gevormd en het kan zijn hoofdje nog niet optillen en van houding veranderen, waardoor goede ondersteuning van een stevige matras nodig is.
Volg onze matrassengids om de juiste matras te kiezen. - Moet ik een matrasbeschermer op het babymatras leggen?
Ja, het is verstandig om de matras van uw baby te bedekken met een matrasbeschermer.
Zonder deze bescherming kan de matras van uw kind snel vlekkerig worden door ongelukjes en kunnen er kringen ontstaan door zweten bij het hoofdje, wat niet erg prettig voor uw kleintje is! - Hoe maak ik een babymatras schoon?
U kunt de babymatras als volgt reinigen:
Meng één liter witte azijn met
400 ml warm water en acht theelepels afwasmiddel in een emmer
Rol een doek op tot een bal en dompel onder in deze oplossing
Wring de doek uit en wrijf ermee over de matras van uw baby, met de nadruk op de vlekken
Neem de matras tot slot af met een vochtige spons. - Wanneer moet ik de matras van mijn baby vervangen?
Tekenen dat de matras van uw baby aan vervanging toe is:
De matras van uw baby is aan het doorzakken
Bulten of kuilen in de matras
Tekenen van allergie op de huid van uw baby
Als u uw kleintje een groter bed wilt geven, moet u de matras natuurlijk ook vervangen omdat deze geschikt moet zijn voor de afmetingen van het nieuwe bed!
Volg onze matrassengids om de juiste matras te kiezen. - Welke matras kies ik als mijn kleintje geen baby meer is?
De overgang van een babymatras naar een kindermatras vindt meestal plaats rond de leeftijd van 2 Ă 3 jaar.
Vermijd matrassen van schuim of traagschuim, want deze zijn niet stevig genoeg voor een opgroeiend kind.
Kies een matras met een dichtheid tussen 30 kg/m3 en 40 kg/m3 en een dikte tussen 15 en 20 cm.
Volg onze matrassengids om de juiste matras te kiezen. - Welke matras kies ik voor een kind van 3 jaar?
Tot de leeftijd van 3 jaar moet het kindermatras stevig zijn, met 6 jaar kunt u een iets zachtere matras kiezen.
Natuurlijk heeft een babymatras andere afmetingen dan matrassen voor oudere kinderen.
Van wiegje tot tweepersoonsbed zult u uw kleintje steeds groter zien worden en naarmate uw kind groeit, heeft hij of zij steeds meer ruimte nodig. Koop een matras van 90x140 cm als u kiest voor een evolutief bed of een van 90x190 cm voor een eenpersoonsbed!
Volg onze matrassengids om de juiste matras te kiezen.
Bedden
- Hoe zorg ik ervoor dat mijn kind in zijn eigen bed slaapt?
Een kind dat naar bed moet, kan zich soms angstig voelen. Als uw kleintje moeite heeft om in zijn of haar bedje in slaap te vallen, stel hem of haar dan gerust. Misschien is uw kind bang voor het donker, laat in dat geval een nachtlampje in de kamer branden.
In het begint kunt u in de slaapkamer blijven tot uw kindje in slaap valt. Als het wakker wordt en u komt zoeken, breng uw kindje dan terug terwijl u hem of haar geruststelt. - Waarom plast mijn kind in bed?
Bedplassen komt vaak voor bij kinderen tussen de 5 en 10 jaar, dus schrik er niet van, maar begrijp waarom en stel uw kind gerust.
Meestal is bedplassen een reactie op stress in het leven van het kind: de komst van een nieuwe baby, naar een nieuwe school gaan ...
Zorg ervoor dat het bedplassen het gevoel van eigenwaarde van uw kind niet aantast en dat het zich niet schuldig voelt. Communicatie is van het grootste belang! - Wanneer is mijn kind klaar voor een groter bed?
Een van de belangrijkste stappen op weg naar onafhankelijkheid is de overstap naar een groter bed!
Er is geen ideale leeftijd, maar over het algemeen maken kinderen tussen anderhalf en drie jaar de overstap naar een meegroeibed of een eenpersoonsbed.
Om de verandering niet te groot te maken voor uw kind, zet u het bed op dezelfde plek als het vorige en gaat u door met uw avondrituelen! - Welke maat bed kies ik voor mijn kind?
Er zijn 5 standaardmaten waaruit u kunt kiezen:
Het evolutieve bed: 90x140
Het eenpersoonsbed: 90x190 of 90x200
Het 2-persoonsbed: 140x190 of 140x200
Hoe groter uw kind wordt, hoe meer ruimte het nodig heeft! - Hoe laat ik mijn baby in zijn bedje in slaap vallen?
Na uw avondrituelen is het aan te raden om de babykamer te verlaten.
Het is belangrijk dat uw kleintje in zijn eigen bed in slaap valt om te voorkomen dat hij of zij van streek raakt doordat hij of zij in een andere omgeving wakker wordt.
Als uw baby na de borst- of flesvoeding in uw armen in slaapt valt, legt u uw kleintje voorzichtig in zijn of haar bedje.
Zo zal uw baby langzamerhand gaan begrijpen dat hij of zij bij het slapen in zijn/haar bedje moet liggen en niet in uw armen. - Wanneer vervang ik het babybedje door een groter bed?
Afhankelijk van de lichamelijke ontwikkeling van uw kind is het tussen de leeftijd van anderhalf en 3 jaar klaar voor een groter bedje. Er is geen haast bij, baseer u op het gedrag van uw kind! Uw kind is er klaar voor als:
het over de rand klimt
het zindelijk is en 's nachts zelfstandig kan gaan plassen
het meer ruimte nodig heeft, een grotere matras
of als er een tweede baby op komst is en het babybedje nodig is voor het nieuwe gezinslid! - Hoe leer ik mijn baby om alleen te slapen?
Probeer ten minste 30 minuten voor het slapengaan dezelfde dingen te doen, in dezelfde volgorde.
Was uw kind, trek het een pyjama aan, stop het in, lees een verhaaltje voor, doe het nachtlampje aan ...
Door het moment van slapengaan te omgeven met tedere, geruststellende gebaren, helpt u uw kind om zelfstandig te slapen en zich veilig te voelen dankzij deze kleine dagelijkse rituelen. - Hoe ondersteun ik mijn baby in het babybedje?
Met heel weinig! U hebt alleen een stevige matras nodig, bedekt met een laken, zodat uw kleintje moeiteloos kan bewegen.
Leg geen borstvoedingskussen in het bedje, laat uw baby niet in een babynestje of op een kussen slapen en leg geen zacht materiaal of voorwerp onder de baby! - Heb ik een bedomranding voor mijn baby nodig?
Nee, een bedomranding is niet per se nodig!
Het ziet er vaak wel mooi uit en zorgt er ook voor dat uw baby zijn hoofd niet stoot of met zijn handjes vast komt te zitten in de spijlen van zijn bedje.
Bedenk of uw kind 's nachts onrustig is en het dus nuttig zou kunnen zijn, anders is het niet verplicht!
Raadpleeg voor meer informatie de gids voor babybedomranding. - Wanneer mag de bodem van het babybedje omlaag worden gezet?
Meestal wordt dit gedaan wanneer de baby ongeveer 8 maanden is. Zodra een kindje zelfstandig leert staan, is het tijd om de bodem van het bedje in de laagste stand te zetten.
Over het algemeen kan een babybedje in drie standen worden gezet: hoog, middelhoog of laag. De eerste stand gebruikt u tot de baby 6 maanden is, de tweede als uw kleintje rechtop kan staan terwijl hij zich vasthoudt aan de spijlen en de derde wanneer u kleintje loopt!
Speelgoed voor baby's
- Hoe desinfecteer ik babyspeelgoed?
Besproei het speelgoed van uw kleintje met een desinfecterende oplossing of water met wat afwasmiddel, laat het 10 minuten inwerken, spoel af met koud water en maak het speelgoed droog met een zachte, schone doek.
Sommige plastic speeltjes kunnen in de afwasmachine worden gewassen! Stoffen speelgoed kunt u gewoon in de wasmachine doen! - Hoeveel speelgoed heeft mijn kleintje nodig?
Er is geen vast aantal speeltjes dat een baby nodig heeft. De hoeveelheid speelgoed is afhankelijk van hoe u uw kleintje wilt stimuleren, waarmee hij of zij graag speelt en hoeveel opbergruimte u hebt!
Wel is het belangrijk dat het speelgoed van uw baby geschikt is voor zijn of haar leeftijd en motorische ontwikkeling. Een kind van 1 jaar oud kan bijvoorbeeld geen puzzel van 20 stukjes maken! - Welk speelgoed heeft een kind van 18 maanden nodig?
Kinderen van 18 maanden kunnen met allerlei soorten speelgoed spelen:
Speelgoed met wieltjes, loopfiets, driewieler
Vingerverf
Uitwasbare viltstiften
Boetseerklei
Muziekinstrumenten
Blokkenset - Hoe berg ik het speelgoed van mijn kleintje op?
Om het speelgoed van uw baby of peuter op te ruimen, kunt u kiezen voor dozen, bakken, opbergruimte onder het bed of planken. De truc is om de ruimte netjes te houden!
Idealiter bergt u het speelgoed op kinderhoogte op, zodat uw kind het zelf kan opruimen of kan pakken wanneer hij of zij ermee wil spelen. - Waarom gooit mijn baby zijn/haar speelgoed weg?
Baby's beginnen met hun speelgoed te gooien zodra ze beseffen dat ze 'macht' over voorwerpen hebben. Zodra ze weten hoe ze het moeten vasthouden, weten ze ook dat ze het kunnen laten vallen!
Uw kleintje snapt dat het speelgoed valt zodra hij of zij de vingertjes opent en vindt dat een leuk spelletje.
Het is belangrijk dat u er niet boos over wordt, want het is een onmisbare fase in de ontwikkeling van uw kind! - Hoe kan ik mijn kleintje helpen om zijn of haar motorische vaardigheden te ontwikkelen?
Om uw baby te leren zich om te draaien of te gaan lopen, kunt u kleine spelletjes met hem of haar spelen.
Neem bijvoorbeeld een voorwerp, laat het uw kleintje zien en leg het naast uw kleintje. Natuurlijk zal uw baby proberen het te pakken en uiteindelijk een manier vinden om opzij te draaien!
Het is aan u om de beste trucs te bedenken voor de motorische ontwikkeling van uw kind.
Hutten en tenten
- Hoe kies ik een hut voor mijn kind?
Als u wilt investeren in een schone hut, heeft u verschillende opties. Er zijn een aantal criteria waar u rekening mee moet houden bij het maken van uw keuze:
Wat voor soort hut wil ik? (van stof, hout, enz.)
Is de hut geschikt voor de leeftijd van mijn kind(eren)?
Plaats ik de hut binnen of buiten?
Welk formaat mag de hut hebben gezien de ruimte die ik heb?
Als u deze vragen heeft beantwoord, hoeft u alleen nog maar de hut te kiezen die het beste aan uw criteria voldoet! - Hoe maak ik zelf een hut voor mijn kind?
Als u een hut voor buiten wilt, kunt u gebruik maken van houten pallets of andere materialen zoals karton, die u vervolgens in elkaar kunt zetten om de structuur van de hut te bepalen.
U kunt ook een eenvoudigere hut maken door een tafelkleed, laken, plaid, enz. op te hangen aan grote houten stokken of een boomstam. Het doel is om uw verbeelding de vrije loop te laten! - Hoe richt ik een kinderhut in?
Voor extra comfort kunt u er kussentjes, plaids, matrassen of vloerkleedjes inleggen ... u kunt er zelfs een tafeltje en stoeltjes inzetten als de hut wat groter is!
Om het nog knusser en kleurrijker te maken, kunt u versieringen toevoegen zoals guirlandes, knuffelberen ... of zelfs een tunnel! - Waar plaats ik de hut?
De hut kan naar wens worden geplaatst. U kunt hem bijna overal in huis plaatsen: in de slaapkamer, de woonkamer, de speelkamer ... vooral omdat er tegenwoordig allerlei mogelijkheden zijn om hem in te richten en af te stemmen op de inrichting van uw huis.
Als uw kind graag buiten is, kunt u de hut in de tuin zetten - de perfecte manier om optimaal van de buitenlucht te genieten! - Tipi's/hutten: wat zijn de voordelen?
Naast het delen van leuke momenten stimuleert een hut ook de sociale vaardigheden van uw kind. In deze kleine ruimte helemaal voor hem en zijn vriendjes leert uw kind omgaan met de wereld.
Ze kunnen de hut ook gebruiken als een plek om te ontspannen als ze een pauze nodig hebben. Ze kunnen er urenlang in spelen terwijl ze hun motorische vaardigheden ontwikkelen.
